نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2384
-
الف
+

زیبایی های فصل خزان در شهر« بیشکک»

شهر «بیشکک» در میان 10 شهر محبوب برای سفر در فصل خزان  قرار گرفت.

به گزارش آی فیلم 2، «بیشکک» پایتخت کشور «قرقیزستان» با رتبه 5 در میان 10 شهر محبوب  برای سفر در فصل خزان  قرار گرفت.

10 مقصد محبوب هوایی خارجی برای فصل  خزان  از 21 سپتمبر تا 30 نوامبر عبارتند از: شهر  آنتالیا (ترکیه) ، استانبول (ترکیه) ، کیشینو (مولداوی) ، بیشکک (قرقیزستان) ، تاشکند (ازبکستان) ، دوبی (امارات متحده عربی) ، ایروان ( ارمنستان) ، آلانیا (ترکیه) و مینسک (بلاروس).

وقتی اسم کشور قرقیزستان به ذهنمان می‌آید، کمتر کسی به فکر سفر به آنجا می افتد. اغلب ما اطلاع زیادی از جاذبه‌های گردشگری این کشور نداریم درحالی که قرقیزستان جاذبه‌های طبیعی بکر و دست‌نخورده‌ای دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

«بیشکک» پایتخت کشور قرقیزستان در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته است؛ این شهر یک منطقه کوهستانی است و به همین دلیل از آب و هوای معتدل و خوبی برخوردار است.

در شهر بیشکک به خوبی می توان روند تکامل را از گذشته تا به حال مشاهده کرد در این شهر در مسیر جاده ها کاروانسراهایی وجود دارد که اطلاعات مهمی را درباره نحوه زندگی قوم عشایر ترک زبان در اختیار ما قرار می دهد. 

از دیدنی های این شهر می توان به رستورانت «فرونزه»، موزیم تاریخ ایالت، یخچال های طبیعی، دره کونورچک،پارک پانیلوف، مجسمه اولو کوزومکول و.. اشاره کرد.

«بیشکک» شهری بسیار سرسبز است. بیش از چهل درصد مناظر شهری بیشکک زیر سایه درختان سرسبزی قرار دارد که این در شهرهای آسیای مرکزی نادر است. افزون بر این درختان شاداب، دو رودخانه هم از میان شهر می‌ گذرند.

بالاتر و مهم‌ تر از همه آنکه در این شهر به هر سو روی بگردانیم، چشم‌ انداز زیبایی از قله‌ های پر برف کوهستان «تیان شان» چشم را می‌ نوازد. این‌ ها همه گواهی است بر این ادعا که در جغرافیایی ویژه و ناب قرار گرفته‌ است .

به هنگام تابستان، بیشکک در پناه درختانی که از این‌ سو به آن‌ سو سایه گسترده‌اند، با بوستان‌ ها، بازارچه‌ ها، چایخانه‌ های جمع‌ و جور و رستورانت‌ های مطبوع و دوست داشتنی، فضایی سرخوش و جوان‌ پسند می‌ سازد. هر چند این ناحیه در خزان از همیشه زیباتر است، اما تمام سال آب‌ و هوای خوبی دارد. 

م آ

نظر شما
ارسال نظر